B...K'TAN MEVZULAR...

B....K'TAN MEVZULAR

Başlık için kusura bakmayın ama gerçekten b..ktan bir mevzu.Gerçek anlamda yani :) Öncelikle bloğuma ennnn ennn uzun yazmam gereken konulardan biri.Yazının uzunluğu yaşanmışlığında uzunluğundandır.Ela şuanda 3 yaşını 2 ay geçti doğduğu seneden daha doğrusu 3 aylık olduğu andan itibaren kaka ve kabızlık kelimeleri gelip hayatımızın en baş köşesine oturu verdi.Tam 3 senedir nasıl bir savaş harbi içindeyim varın siz düşünün...
Ela 3 aylıkken normalde günde 3 4 kez sıçan çocuk ( kullandığım tabirler için özür dilerim ama herşeyi en doğal haliyle aktarıyorum size ) 3 günde bir yapmaya başladı.İşte tamda bu sıralarda bir telaş sardı beni.Hani tamam bir gün olurda 1 ay boyunca aynı şey olur mu dedim.
Düştük  hastane yollarına.Ela sadece anne sütü aldığı için bu durumu normal karşıladı doktorumuz.Sadece anne sütüyle beslenen bebeklerde bu durumu normal karşılıyorlarmış..Yani Dont panic dediler.İçime su serpilmedi değil.Taaakii Ela ek gıdaya başlıyana kadar.Zaten dışkısını geç yapıyordu ek gıdalarla birlikte ciddi boyutlarda kabızlıkta yaşamaya başladık....
Kabız olduğunu duyan herkesin her bir tavsiyesini atlamadan birebir uyguladım.Doktorun verdiği o çok meşhur D....c şurup ve magnezyum bizde hiçbir işe yaramadı.Gerçek zeytinyağı ( en doğalını nerelerden nerelerden getirdirtim ) YOK.Bu arada ciddi boyutta iştahsız bir çocuktur Ela.Çorba,sebze ağzına sürmez.1 Yaşlarındayken kuş uçtu bulut kaçtı aa kim geldi oyunlarıyla zar zor birer kaşık ağzına tıkarken büyüdükçe bu durumda imkansız hale geldi.Zeytinyağını suyuna içeceklerine koyalım dedik tadını farkeder etmez onlarıda çıkarmaya başladı..
Kayısıyı ağzına sürmedi.Yemeklerine koyalım dedik yok onuda fark etti.....
Derken fark ettim ki Ela aslında kendi kendini bilerek kabız yapıyor.Yani kakasını tutuyorr...
Ama nasıl tutmalar 10 gün.Bazen 12 gün.Soluğu her hastanede aldığımızda lavma yapıp gönderdiler.Gitmediğim hastane doktor kalmadı desem yeridir.Hep aynı tetikler aynı cümleler bende Elada öyle yorulduk ki.Hangi kelime bu yorgunluğumu anlatabilir bilmiyorum....
Bazen uçurumun dibine geldiğim günler oldu,ağlama krizlerine girip kendimi kaybettiğim günler oldu...Nasıl zor bir durum anlatamam.Yavrunuz karşınızda kıvrım kıvrım kıvrılıyor,ağlıyor,kan ter içinde kalıyor ve siz hiçbirşey yapamıyorsunuz...
Kakayı rutine bağladık.Her 10 gün sonunda çıkarabiliyordu.Ama nasıl çıkarma.Sinyallerini sabah saatlerinde verip akşam saatlerinde veda edebiliyordu kakasına...
Bu arada pedagog,psikolog ziyaretlerimizde devam etti tabii.Psikolojik dedik en sonunda yaşadığımız bu duruma..
Ama bir yandanda doktor ziyaretlerinide atlamadım.En kıymetlim benim.Allah korusun ihmal ettiğim birşey olmamalıydı.
Doktorlar yok mu o doktorlar bazen deva yerine dert verdiler bana.Biri çocuk canı yanmadan kakasını yapmaya alışsın diye 15 gün lavma verirken,diğeri bu doktor çıldırmış mı bu çocuğu en çok lavmalar bu hale getirmiş dedi.Biri lavma yaparsan çocuğu kakadan iyice soğutacaksın derken,diğeri yapmazsan bağırsaklarını patlatırsın 10 gün yapamamak ne demek dedi.Kimisi yapmazsan çocuğu kakası zehirler dedi....Ben çaresiz ordan oraya sürüklenip durdum...
Yeterrr diye bağırdığım zamanlar oldu ama içimden vazgeçmedim hiç söz verdim kızıma çözücem bu durumu diye...
Sonraa burası çok önemli...Benimle aynı kaderi yaşayan çookk anne olduğunu biliyorum.Bu yazıyı yazmamın tek sebebide onlarada yardımcı olup yollarında bir ışık olabilmek.Zor bir durum çünkü çok zor bir durum.Bu konu ile ilgili internette açılan hemen hemen tüm topikleri okudum 3 yıldır.Benle aynı durumda olan birileri daha vardır belki diye.Yönlendirecebilecekleri biri bir çözüm yolu vardır belki diye.Bu yazımda inşallah böyle bir sorunla karşılan bir anneninde derdine deva olur.
Kadıköy Şifa Hastanesi (Ataşehir Şifa ) Prof.Dr.Benal BÜYÜKGEBİZ....Çocuk Gastroenterolojisi ve Beslenme Uzmanı....
Muanehanesine girer girmez Elaya bakıp bu çocuğa hiç bir tektik yaptırmaya gerek yok.Bu çocuğun ki tamamen psikolojik dedi.
Sonra bizim hikayemiz başka bir yol aldı...Bize probiyotik bir toz verdi.Adını bağıra bağıra söylüyebilirim çünkü ilaç değil.Hiçbir kimyasal içermiyor.Tamamen doğal bir probiyotik toz.Yiyeceklerin içeceklerin tadını değiştirmiyor.Belli olmuyor içeceğinde...LAXA FİBER...
Ama bu tek başına yeterli değildi.Çünkü psikolojik bir boyutta kazanmıştı.
Evin her köşesine bu evde kaka konuşmak yasak yazıp kağıtlara yapıştırıp duvarlara astım..Allahtan Ela okuma yazmayı henüz öğrenmiş..Kendime ve evin diğer tüm bireylerine,misafirlerede hatırlatıcı bir nottu bu.
Çünkü yıllardır Elayla kaka üzerine o kadar çok konuşmalar yapmıştık ki Elada yorulmuştu bu kelimeyi duymaktan.Bebekleriyle oynarken sebze ye,çorba iç o zaman kakanı yapabilir sin tamam mı ? Bak pepe kakasını yapıyor,şila yapıyor,anne yapıyor sakın korkma tamam mı sözlerinide duyunca dahada ürküldüm.Çünkü kızım herşeyi farkındaydı.Üstüne kimsenin gitmesine izin vermedim.Günlerce yapmadı ne zorladım nede adını andım.Sen yapmak istemezsen yapmazsın bebeğim.ama o kaka birgün senin içinden çıkmak zorunda.Yapmazsan canın çok yanar sadece dedim...Sonrasındada ağzıma ne kaka kelimesini aldım nede aldırdım...
Ama LAXA FİBER'i hergün ihmal etmeden 1 şase yiyecek ve içeceklerine koydum.Tam 1 ay sonra meyvesini almaya başladım.
Birgün yine Ela kakasını yapmaya çalışırken yine 10 gün geçmişti üstünden en son kakasının.Ve o zamanda bu probiyotiği kullanıyorduk.Aynı sıkıntılar devam edince buda olmadı dedim.Bir arkadaşımla başka bir odada dertleşirken baktım Ela oturağını alıp yanıma geldi ve kakasını gösterdi.Anne sakın üzülme bak kakamı yaptım.Bütün mikroplar çıktı içimden.Ağlama sakın tamam mı dedi ...
O an içimden geçenlerin tarifi nasıl yapılır bilemiyorum.Sevinmekle üzülmek arasında gidip geldim.Benim pamuğum kendi yaşadıklarını bırakıp benim üzülmemem için nasıl bir savaş vermiş onu gördüm.Kocaman öptüm içime soktum.
Artık binlerce kez şükür olsun ki kakasını acı çekmeden yapıyor.Hatta bazen hergün yapıp beni şaşırtıyor.Tanrıdan dileğim bir daha aynı günlere geri dönmememiz.Umarım bu süreç geçici bir süreç değildir.Artık rayına oturmuştur.Aynı durumda olan annelere öncelikle sabır diliyorum.Sonrada LAXA FİBER'i denemelerini öneririm.
Sağlıkla kalın.....


3 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Yazınız bana da umut oldu. Kızım 9 aylık ve ek gıdaya başladığımızdan beri kabizlikla uğraşıyordu. Neler neler denedim neler yaşadık az çok tahmin edersiniz. Bahsettiğiniz prebiyotigi ben de kullanabilir miyim acaba kızım çok küçük olduğu için soruyorum. Bir de merak ediyorum d..c vb ilaçlar bizde de ise yaramadı acaba kızım da kendisi tutuyor kalmasını olabilir mi? 9 aylık bebek bunu yapabilir mi?

    YanıtlaSil
  3. kusura bakmayın geç gördüm mesajınızı.Maalesef kız çocuklarının %80 de bu kabızlık illeti görülüyor.Bütün kontrollerini yaptırdıktan sonra herşeyi akışına bırakın.Zamanla düzene girecektir mutlaka.Siz ne kadar üstelerseniz çocuk bunu dahada abartı bir duruma çevirecek çünkü.Ek gıdaya başladıysanız hiper farmayı verebilirsiniz.Ama yinede doktorunuza başvurun lütfen.Sevgilerimle

    YanıtlaSil