İŞTAHSIZ ÇOCUK VE BAŞ ETME YÖNTEMLERİ


İştahsız çocuk deyince bu sorunla karşı karşıya kalan annelerin nasıl ahh ahh dediğini duyar gibiyim...Bir annenin tüm psikolojisini yerle bir edip yaşam kalitesini düşürür iştahsız çocuklar.Kızım Ela 26 aylık ve 1 yaşına girdiği günden beri bizim iştahsızlık sorunumuz tavan yapmış durumdaydı.Gitmediğim doktor kendimce denemedim yöntem kalmamıştı.Yemediği için kabızlıkta hayatımızın baş köşesinde duruyor tabi...
İştahsız çocuklar az öncede dediğim gibi bu sıkıntılarından dolayı annelerinide müthiş bir şekilde yoruyor.Öyleki benim tüm hayatım bugün ne yapsam da yedirsem,nasıl yedirsem,tv karşısına mı koymuyordum,tableti eline verip oyunlar mı açmıyordum aklınıza ne gelirse artık hatta bazen öyle günler oluyordu ki yaptığım hiçbirşeyi yemediği için sinirden sesimi yükseltip ağzına zorla yemek tıkadığım bile oluyordu.Yalan yok.Yanlış olduğunu bile bile sırf çaresizlikten güçten düşmesin hastalanmasın diye kızıma kavga dövüş yemek yedirdiğimi bilirim.Sonrasıda koca bir vicdan azabı tabii...
Çalıştığım işyerinde yakın bir arkadaşım bu sorunumuzu bildiği için durumumuza çok üzülüyordu.Çünkü Ela yemek yemediği için müthiş bir kabızlık yaşıyordu ve hepinizden özür diliyerek söylüyorum bunu ama kakasını yapamadığından dolayı parmağımla ben çıkarıyordum çoğu zaman, çektiği acıysa beni benden alıyordu :(
Neyse bizde durum böyleyken arkadaşım bana sürekli yurtdışındaki erkek arkadaşının en yakın arkadaşının Fransada ünlü ve çok başarılı bir çocuk beslenme uzmanı olduğunu ve ondan yardım istiyeceğini söylüyordu.Ama bazen bizim yoğunluğumuzdan bazende Doktorun yoğunluğundan bir türlü bu konuyu aktaramadık.Daha sonrada ben ordan ayrılınca bu konu bir türlü gündeme gelemedi.Taki geçen aya kadar ben arkadaşıma birşey danışmak için telefon açtığımda erkek arkadaşı ve doktorla taksimde olduklarını aklından beni geçirdiğini söyledi.Bende yalvar yakar ertesi güne 1 saatliğine de olsa bir randevu ayarlamasını rica ettim.Sağolsun kırmadı ve ertesi gün Ben,Ebru ve Dr.Norman Ataşehir Starbuck'ta buluştuk.Yanlız vaktinin çok kısıtlı olması nedeniyle uzun uzadıya sohbet edemedik.Benim Fransızcamda olmadığı için Ebru tercümanlığımızı yaptı.Benle buluşmadan önce arkadaşım bizim durumumuzu zaten aktarmış ona.Bana kalanda sadece onun tavsiyelerini not almak oldu.Biz bu yönde olumlu sonuç aldığımız için sizlerlede paylaşıp bir ışık olmak istedim.Yazımı 1 ay sonra paylaşıyorum çünkü kendim deneyip tecrübe etmeden sizlerle bunu paylaşıp yormak istemedim.Biliyorum ki iştahsız çocukları olan anneler duyduğu bir şeyi büyük sabırsızlıkla hemen yapıp sonuç alamayıncada büyük bir hayak kırıklığı yaşıyorlar.
Öncelikle bana şunu söyledi.Sağlıklı mı yoksa İştahlı mı bir çocuk istiyorsun.Önce buna karar ver.Ve verdiğin karar doğrultusunda hareket et.Çocuğunun yememe sorununu çözmek istiyorsan buna başta kendini tedavi ederek başlamalısın.
Öncelikle ne olursa olsun çocuğa zorla yemek yedirmiyeceğine,yaptığın yemeği yemiyor diye türlü türlü alternatifler oluşturup onun gözünü doyurmuyacağına,sesini yükseltip,yüz mimiklerini sertleştirip onu korkutmayacağına ve abur cuburu hayatınızdan çıkaracağınıza dair kendi kendine söz ver.Eğer bu ilk basamağı çıkamazsan diğerlerinide çıkamazsın unutma dedi.
2.Basamaksa;Çocuğunun midesinin bir yumruk büyüklüğünde olduğunu her zaman hafızanın bir köşesine yazıp o şekilde çocuğu beslemeye çalışmak.
3.Basamak;Porziyonları küçük tutmak çocuğun önüne koca koca yemek dolusu tabak koymamak.
4.Basamak;Çocuğun gelişimini takip etmek ama bunu yaparken heray aydığı gramları hesaplamak ve başka çocuklarla kıyaslamak değil.Çocuğun zihinsel gelişiminde bir problem yoksa kiloya takılmadan gelişimini giydiği kıyafetlerden takip etmek.
6.Basamak:Çocuğun bağırsak çalışmasını kontrol etmek.Çocuğun en az 2 günde bir büyük tuvaletini yapmasını sağlamak.Bağırsakları dolu olan bir çocuk yemek yiyemez bunu unutmayın.
Bunlarıda kontrol altına aldıktan sonra dikkat etmemiz gereken noktalar;
1.Kahvaltıda çocuğa tereyağı vermeyin tereyağ iştah keser.Tereyağını diğer öğünlerini yaparken yemeklerinde kullanın.
2-Kesinlikle inek sütünü hayatınızdan çıkarıp Keçi sütüne geçin.Keçi sütünün sayılamayacak kadar faydası var.Alerjik sorunundan,bağırsak sorununa ve iştah problemine kadar destekleyici özelliği var ve bundan kesinlikle faydalanın.
3.Probiyotiği kesinlikle yoğurtlarında yoğurt yemiyorsa diğer yemeklerine katın.
4.Gece uykusunda beslemeyin.
5.Çocuğun gelişiminde meyve sebze çok önemli eğer sebze yemeği veya sebze çorbası içmiyorsa sebzeli pizza yapmayı deneyin.
6.İştah şuruplarından uzak durun yemek yemek mecburi bir durumdur.Çocuğun acıkmasına müsade edin.
7-Eğlenceli tabaklar hazırlayın.
8-Sofraya birlikte oturun ve azda olsa yemeği kendi kendine yemesine müsade edin.
9-Aparatif olarak çikolata çubuk kraker yerine ceviz,kayısı,fındık vermeyi deneyin.
10-Kimi insan tabak dolusu yiyip doyar kimi insan bir tabakla bunu unutmayın.
11-Çörek otunu çocuklarınıza mutlaka kullanın.
12-Su tüketmesini sağlayın.Bunuda eğlenceli bardaklar kullarak yapabilirsiniz.
13-Çocuğu gün içinde mutlaka yorucu aktivitelerle uğraştırın yorulan çocuk acıkır bunu unutmayın.
14-Huzursuz bir ortamında çocuğun iştahını keseceğini aklınızdan çıkarmayın bu yüzden çocuğunuzun bulunduğu ortamın mutlu ve huzurlu olmasını sağlayın.
Bunları yaptığınızda çocuğunuz sağlıklı bir çocuk olacak.Çok yemiş az yemiş çok takılmayın.
Evet doktorumuzun bize aktardıkları bunlar.Biz 1 aydır keçi sütü kullanıyoruz,Probiyotiğide.Çörek otunuda elimden geldiğince kullanmaya çalışıyorum.Bizde etki etti.Tabiiki homini gırtlak yiyen bir kızım yok.Ama yaptığım şeyleri azda olsa yiyor.En azından tadına bakıyor.Bana buda yetiyor zaten.Ayrıca önemli olan sağlıklı olması.Çok şükür diyorum.Ve Dr.Norman'a çok çok teşekkür ediyorum.Bildiğim şeylerdi çoğu ama kendimi kontrol etmesini biliyorum artık.Önemli olan bilmek değil bunu hayata geçirmek ben ne kadar huzurlu ve mutluysam oda o kadar huzurlu biliyorum.O yüzden kafama çok takmıyorum tabağını bitirsin diye zorluyacağıma küçük porsiyonlar hazırlıyorum böylelikle yetmeyince biraz daha isteme şansı oluyor bu durumda beni çok sevindiriyor.
Az öncede dediğim gibi kızım tabaklar dolusu yemek yemiyor belki ama sağlıklı besleniyor.Bunu düşünmek bile beni rahatlatıyor böylelikle dayatıcı bir anne olmamış oluyorum.
Umarım bu yazı sizede bir ışık olur.Sağlık dolusu günler dileğiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder